İnternet, geleneksel ticaret sistemine meydan okudu. Kaçınılmaz evrimi memnuniyetle karşılayanları, bir işi her zaman olduğu gibi yürütmekte ısrar edenlerden ayıran mükemmel bir filtre görevi gördü. Bugün, işletmelerin yaklaşık %63‘ü yalnızca çevrimiçi satış yapıyor. E-ticaret entegrasyonu her geçen gün önemini daha da arttırmaktadır. İşletmeler için kritik iş yüklerini basitleştiriyor.
Değişimi kollarını (ve zihinlerini) açarak karşılayanlar, işlerini daha önce sadece hayal ettikleri zirvelere taşıdılar. Gelişmekte olan e-Ticaret kavramına karşı çıkanlar veya önemsiz diyenler, yavaş ama emin adımlarla unutulmaya yüz tuttular.
Son otuz yılda işletmeler, İnternet’in ve E-Ticaret gibi ilgili etkinliklerin sadece kalıcı değil, aynı zamanda 21. yüzyılda yaşamın ayrılmaz bir parçası haline geldiğine tanık oldu. Başka bir deyişle, artık “e”yi ticaretten ayıramayız.
Bu kavrayış akılda tutularak, onunla gereksiz yere savaşmak yerine onu kucaklama olasılığını göz önünde bulundurmak akıllıca olacaktır. Ancak daha ileriye gitmek için öncelikle e-Ticaret’in ne olduğunu ve işletmelere ne gibi bir değer kattığını anlamamız gerekiyor.
E-Ticaret Nedir?
Elektronik veya İnternet ticaretinin kısaltması olan e-ticaret, ürün ve hizmetlerin elektronik sistemler üzerinden alınıp satılması olarak tanımlanabilir. E-Ticaret terimi 1980’lerden beri kullanılmaktadır ve bir zamanlar belirsiz bir kavramdan ürün ve hizmet satın almanın en uygun ve güvenli yoluna doğru büyümüştür.
E-Ticaret Entegrasyonu / Entegre E-ticaret
E-Ticaret entegrasyonunun ne olduğunu yeterince tanımlamak için, önce onu oluşturan iki kelimeyi – e-Ticaret ve entegrasyon – tanımlamaya çalışmalıyız. Bu, iki kelimenin her birinin masaya ne getirdiğini ve her ikisinin nasıl birleştiğini ve daha büyük konsepte nasıl katkıda bulunduğunu vurgulayacaktır.
E-ticareti daha önce elektronik ticaret olarak tanımlamıştık. Veri entegrasyonu için kısa bir terim olan entegrasyon, başlangıçta birden fazla kaynakta tutulan verilerin merkezi bir kaynakta sistematik olarak biriktirilmesi sürecini ifade eder. Veriler daha sonra, anlaşılması kolay tek bir “toplu” bilgi akışı olarak ihtiyaç duyanların kullanımına sunulur.
Özetle, e-Ticaret entegrasyonu, bir web sitesi gibi bir işletmenin front-end bileşeni ile Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) sistemleri gibi destekleyici back-end sistemleri arasındaki sürekli gelişen ilişki olarak tanımlanabilir.
Front-end ve back-end bileşenleri arasındaki koordinasyon, e-Ticaret makinesinin durma noktasına gelmesini önlemek için bilginin bir tür sürekli yakıt/enerji kaynağı olarak hem işin içine hem de dışına sürekli olarak akmasını sağlar. E-ticaret, son istatistiklerin gösterdiği gibi yeni normal haline geldi.
Dünya nüfusunun %27’sinden fazlası artık çevrimiçi alışveriş yapıyor
Bununla birlikte, E-Ticaret entegrasyonu, E-Ticaret arayüzü ile karıştırılmamalıdır. İkisi arasındaki ayrım oldukça basittir. E-Ticaret entegrasyonu ile, bir işle ilgili tüm veriler merkezi bir sistemde saklanır (ve erişilebilir hale gelir). E-Ticaret arabirimiyle, veriler bir veya daha fazla bağımsız sistemde depolanır ve yönetilir; bunlar daha sonra, kullanılmadan önce arabirimli bağlantılar aracılığıyla verileri çoğaltır ve uyumlu hale getirir.
E-Ticaret Entegrasyonunun Faydaları
E-Ticaret entegrasyonu, işletmelere alakalı ve çağın ötesinde kalabilmeleri için ihtiyaç duydukları avantajı sağlar. E-Ticaret entegrasyonunun daha belirgin faydaları şunları içerir:
1. Manuel ve Çoğaltılmış Verilerin Kaldırılması
Entegrasyon, bilgilerin çoğaltılmasını gerektirebilecek diğer bağımsız sistemlerden (arayüz oluşturma) geçmek yerine verilerin tek bir merkezi sistemde depolanmasına izin verir. Entegrasyon ile müşteri ve ürün verilerinin doğruluğu daha iyi garanti edilebilir.
E-ticaret sistemleri, manuel verilere olan ihtiyacı önemli ölçüde azaltır ve neredeyse tamamen ortadan kaldırır. Manuel veriler genellikle yeterince ele alınması gereken kendi benzersiz e-ticaret zorluklarıyla birlikte geldiğinden, herhangi bir işletme için kullanılan anahtardır. Bunlar, mevcut E-Ticaret platformlarıyla entegrasyondaki zorluğu ve verilerin kaybolması veya çoğaltılması olasılığını içerir.
Manuel veri girişi, genellikle alışveriş platformlarından en iyi şekilde yararlanmak için gerekli olan çoklu entegrasyonların geliştirilmesini ve test edilmesini engellediğinden zaman alıcıdır. Ek olarak, alışveriş platformlarında yapılan rutin güncellemeler de entegrasyonun sıfırdan inşa edilmesi gerektiğinden daha zor hale gelir.
Bu gelişme muhtemelen, ortalıkta dolaşıp bir işletmenin birlikte hareket etmesini beklemektense diğer mevcut alternatifleri keşfetmeyi tercih eden yüzlerce potansiyel müşterinin kaybına neden olabilir.
2. Zaman Tasarruf Optimizasyonu
E-ticaret entegrasyonu, işletmelerin günlük süreçlerde zamanlarını optimize etmelerine olanak tanır. Bu, müşterilere bildirim göndermek gibi belirli işlevlerin otomasyonu yoluyla gerçekleşir.
Entegrasyon, ilgili sistemler arasındaki veri alışverişini hızlandırarak zamandan tasarruf sağlar. Ayrıca, genel sistemde zaman zaman gecikmesiz güncellemeleri ve işletme envanterinde sürekli güncellemeleri kolaylaştırır.
İşletmeler ayrıca aynı verileri (yinelenenleri) gözden geçirmek zorunda kalmazlar, bu da onları birincil işleri olan rekabetçi ürün veya hizmetlerin teslimi ile yeterli şekilde meşgul olmalarını ve bu işlere odaklanmalarını sağlar.
3. Müşteri Deneyimi İyileştirmesi
İleri görüşlü işletmelerin çoğu, “müşteri kraldır” ideolojisinden, müşterilerin onlara ihtiyaç duyduğu kadar müşterilere de ihtiyaç duyduklarını kabul etmeye geçti. Ayrıca, hedef kitlelerini daha iyi anlamada teknolojinin önemli rolünü onaylıyorlar.
E-ticaret entegrasyonu, bir işletmenin süreçlerini şeffaf tutar ve bunu yaparak, bir müşteriyi sundukları kolaylıktan yararlanma konusunda caydıracak aşırılıkları ortadan kaldırır. Ayrıca, müşterilere mevcut en iyi seçeneklerin sunulmasını sağlayarak daha fazla satış ağı eklenmesine yardımcı olur.
E-Ticaret entegrasyonu, bir işletmenin kaynaklarını daha etkin bir şekilde tahsis etmesine yardımcı olur ve bu da müşterilere mümkün olan en iyi hizmeti vererek nihai olarak fayda sağlar. Entegrasyon ayrıca bir işletmenin pazar değişikliklerine hızla tepki vermesine ve rekabette önde olmak için büyüklüğünü ve/veya iş modelini ayarlamasına olanak tanır.
4. Veri Bütünlüğü ve Doğruluğu Güvencesi
İster iş hayatında ister hayatta, bilgi güçtür, yeter ki söz konusu bilgi doğru olsun. Yanlış bilgilere dayalı kararlar vermek, bir işletme için en başta bilgiye sahip olmamak kadar (veya muhtemelen daha da fazla) maliyetli olabilir.
Doğru verilere sahip olmak, şirketlerin potansiyel pazar eğilimlerini belirlemesine olanak tanır. Bu, bir işletmenin kendi sektörünün ön saflarında kalmak için gerekli zemini önceden yapmasına yardımcı olur. Ek olarak, alakalı kalmak, bir işletmeyi eskime ve nihayetinde tasfiye etme riskinden korur.
Fiyatlandırma ve envanter (ürün ve hizmetlerin mevcudiyeti ve miktarı) ile ilgili doğru veriler, müşterileri işletmenize sadık kalmaya teşvik eder. Sonuç olarak, mutlu ve tatmin olmuş bir müşterinin başka ürün ve hizmet sağlayıcıları arama olasılığı daha düşüktür.
5. Büyüme Promosyonu
İş büyümesi, yalnızca agresif genişleme yoluyla veya ürün veya hizmet satın almak için yeni müşteriler arayarak sağlanmaz. Ayrıca genişleme boyunca mevcut iş ilişkileri sürdürülerek gerçekleştirilir.
Mevcut müşterilerinizi mutlu ve memnun tutmak, işletmenizi çevrelerinde var olabilecek diğer potansiyel müşterilere yönlendirme olasılığını artırır. Bu dijital çağda bile ağızdan ağza iletişimin önemini göz ardı etmemelisiniz.
E-ticaret entegrasyonu, işletmelerin iş yapma şeklini sonsuza dek değiştiren COVID-19 salgınının ardından çevik ve mobil kalmasına da yardımcı olur. Tecritler ve sosyal mesafe protokolleri, işletmeleri neredeyse tamamen çevrimiçi hale getirdi.
E-Ticaret Çözümleri Nelerdir?
E-ticaret çözümleri, e-Ticaret işletmelerini tamamlayan ve ana hedeflerine – başarılı bir şekilde çevrimiçi iş yürütmeye ve ulaşmalarına yardımcı olan çeşitli ürün ve hizmetleri ifade eder. Basitçe söylemek gerekirse, e-Ticaret çevrimiçi iş yapma kavramıdır, oysa E-Ticaret çözümleri E-Ticaret’e bu çabasında yardımcı olur.
Bu çözümler, Shopify gibi e-Ticaret platformlarını, NativeScript ve Appy Pie gibi mobil uygulama oluşturucuları, web sitesi oluşturucu araçları, çevrimiçi web sitesi geliştirme platformlarını ve WordPress ve Adobe Dreamweaver gibi web geliştirme yazılımlarını içerir.
Bu çözümler ayrıca müşteri desteği, kataloglama, teknik destek/yardım, alan adı ve barındırma hizmetleri, bir işletmenin web sitesini ödemelerini işleyen bankaya (veya bir BaaS sağlayıcısına ) bağlayan ödeme ağ geçitlerinin entegrasyonu, muhasebe ve vergilendirme entegrasyonu ve gerekirse nakliye hizmeti sağlayıcıları, ürün fotoğrafçılığı gibi ikincil e-ticaretle ilgili hizmetleri içerir.
Yeni veya ek bir çözüm edinmeden önce, bir işletmenin mevcut çözümlerini kapsamlı bir şekilde değerlendirmesi önemlidir. Bu, bir işletmenin hem ihtiyaç duyduğu hem de mevcut kurulumla neyin işe yarayacağını bulmak için mevcut çözümleri keşfetmesi, değerlendirmesi ve karşılaştırması için gerekli bilgilere sahip olmasını garanti eder.
Ölçeklenebilirlik (bir işletmenin ne ölçüde büyüyebileceğini kontrol eden ek seçenekler), fiyatlandırma (ne kadara mal olacağı), özellikler (sorun çözme özellikleri) ve destek (yardımın mevcut olup olmadığı ve ne kadar hızlı mevcut olduğu) gibi faktörler nihai olarak E-Ticaret çözümünü belirler. bir işletme tercih edecek.
Entegrasyonun tüm amacı, kasıtlı olarak birlikte çalışmak üzere inşa edilmemiş olabilecek iki veya daha fazla sistemin bir işletmenin yararına uyumlu bir şekilde koordine edilmesini sağlamaktır. Böylece entegrasyon, çoğu küçük ve orta ölçekli işletmenin mevcut sistemlerini diğer tamamlayıcı sistemlerle karıştırarak ve eşleştirerek uygun fiyatlı çözümler bulmasını mümkün kılar. Alternatif seçenek, çok pahalı olma eğiliminde olan özel çözümleri araştırmak ve geliştirmek olacaktır.
E-Ticaret Entegrasyonu: ERP
Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), işletmelerin günlük faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları bir sistemi (genellikle bir yazılım türü) ifade eder. ERP yazılımı genellikle risk değerlendirmesi ve yönetimi, proje yönetimi, tedarik zinciri süreçleri, satın alma, insan kaynakları yönetimi ve muhasebe gibi işle ilgili faaliyetleri otomatikleştirmek için kullanılır.
Bu tür etkinliklerin otomatikleştirilmesi karmaşık süreçleri basitleştirir ve bu da bunları sürekli ve başarılı bir şekilde yürütmek için gereken el emeğini büyük ölçüde azaltır.
İşletmeler, boşlukları doldurmak için çalıştıkları ve personelin daha özel işlevleri yerine getirmesine izin verdiği için ERP sistemleri fikrini memnuniyetle karşılar. ERP çözümleri, E-Ticaret platformlarının çok çeşitli uygulamaları ve yazılım programlarını entegre etmesine ve bunların sorunsuz çalışmasını sağlamasına yardımcı olur. ERP yazılımı, işletmelere çok sayıda işlevi yerine getirmede yardımcı olur. Bu işlevler, yalnızca entegre etmeyi seçtiği iş türü ve yazılımla sınırlıdır.
ERP yazılımının her yönüyle yardımcı olan en yaygın işlevleri şunları içerir:
1. Sipariş Verme
ERP yazılımı, bir müşterinin satın almak isteyebileceği ürünlerin toplam maliyetini toplamak ve nakliye maliyetleri gibi ilgili ücretleri dahil etmek gibi işlevleri yerine getirerek sipariş yerleşimlerini hızlandırır.
2. Müşteri Güncellemeleri
ERP yazılımı, müşterileri bir ticari işlemin tüm aşamalarında döngüde tutmak için çalışır. Bir müşteri sipariş verdiğinde, siparişin alındığını otomatik olarak bildirir. Siparişin işlenip işlenmediğini ve ne zaman beklemeleri gerektiğini (nakliye ilerlemesi) müşteriye bildirir. Herhangi bir gecikme olması durumunda ERP sistemi müşterilere bildirimde bulunur ve bu tür sorunlara çözüm önerir.
3. Fiyat Değişikliklerini Yansıtmak
ERP yazılımı, ürün fiyat değişiklikleri gibi işlevleri basitleştirir. Tedarik bilgilerini (bir işletmenin ürünlerini satın aldığı fiyat) dikkate alır ve satış fiyatını otomatik olarak ayarlar veya değişiklikler önerir. Bu yaklaşım, şirketin kar marjlarını korumasını ve herhangi bir zararla karşılaşmamasını sağlar.
4. Envanter Değişikliklerini Yansıtmak
ERP yazılımı envanterdeki ürün sayısını otomatik olarak ayarlayabilir. Bu özellik, müşteriye satın alınabilecek ve stokta bulunan ürün sayısı hakkında bilgi verir.
E-Ticaret Entegrasyonu: CRM
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sisteminin rolü, bir işletme ile müşterileri/müşterileri arasındaki iletişimi kolaylaştırmaktır.
CRM sistemleri ayrıca bir müşterinin ürün alışverişi yaparken sahip olabileceği soru ve/veya sorunlara zamanında yanıtlar ve çözümler sunar. Bir E-Ticaret işletmesi, bir CRM sistemini entegre ederek bir dizi avantaj elde etmek için kendisini konumlandırır.
CRM Sistemlerinin Faydaları
1. Müşteri Deneyimini İyileştirme
CRM sistemleri bir müşteriyle ilgilenir. Örneğin, bir ürünle ilgili durum güncellemesi, müşterinin bir işletmenin siparişini özenle işleme koyduğunu bilmesini sağlar ve bu da müşterinin kendisine değer verildiğini hissetmesini sağlar.
2. Pazarlama ve satışları artırmak
CRM sistemleri ve yazılımları, işletmelerin müşterilerinin kişisel bilgilerini yönetmesine yardımcı olur. Bu bilgiler, e-posta adresleri gibi iletişim bilgilerinin yanı sıra müşteri alışveriş eğilimleri ve tercihlerini içerir. Bu bilgilerle işletmeler, ürünlerini müşterileri için özelleştirebilir.
Ayrıca, işletmeler çevrimiçi platformlarını veya web sitelerini optimize edebilir, böylece bir müşteri, özellikle kendilerine özel kişisel bir deneyim yaşayabilir ve bu da şirkete rekabette avantaj sağlar.
Tüm bu gelişmeler, bir işletme için daha fazla satış ve büyüme anlamına gelir ve bir kerelik müşterilerin en azından geri dönen müşteriler ve en iyi ihtimalle ömür boyu müşteriler olmasını sağlar.
3. Daha İyi Planlama
İşletmeler, CRM sistemlerini doğru bir şekilde kullanarak, belirli talep edilen ürünlerin gerekli olduğu miktarları belirleyebilir. Bu, bir işletmenin potansiyel müşterileri kaybetmemek için envanterinin her zaman stoklu ve güncel olmasını sağlamasına yardımcı olur.
4. Kayıpları Sınırlamak
CRM sistemleri, manuel veri girişiyle ilgili yaygın hataları ve bu hatalardan oluşabilecek sorunları ortadan kaldırabilir. Bu hatalar ve sorunlar genellikle potansiyel bir müşteriyi kazanmak veya kaybetmek arasındaki farktır. Her işletmenin temel amacı kar etmek olduğundan, bunu yapamamak bir kayıp olarak kabul edilir. Dolayısıyla bu tür hata ve hataların düzeltilmesi işletmenin operasyonel maliyetlerini etkilemekte ve bu da işletmenin kar marjlarını azaltmaktadır.
Mükemmel E-Ticaret Ortağınız
E-Ticaret entegrasyonu herkesin erişebileceği bir hediye olsa da, yalnızca birkaçı bunu başarılı bir şekilde kullanmayı ve işletmelerine fayda sağlamak için kullanmayı başardı. Bir e-Ticaret entegrasyon çözümü arıyorsanız bizimle iletişime geçin. Yazılım geliştirme ekibimiz, işiniz için en uygun çözümü seçmeden önce iş hedeflerinizi ve gereksinimlerinizi görüşecektir.